Nationaldagstävlingen – vinnaren!

20140604_173800

Bilden som tävlingen baserade sig på

Nu har det blivit dags att utse en vinnare i nationaldagstävlingen, och det var inte helt lätt, det var många bra förslag som kommit in! Det är fantastiskt roligt att läsa era meningar om olika böcker. Vinnaren i slutänden är P. S., med följande hjärtevärmande motivering:

Min första (och enda) referens blir till Door från Neil Gaimans Neverwhere, så där har du mitt svar på frågan om vilken bok det kan vara. Men en mening… Jag har sedan jag läst den boken gett mig tusan på att alltid se andra människor, hur besvärande det än kan vara att se allt elände, och på det sättet tycker jag att den boken gjort mig till en bättre människa: ingen ska falla mellan sprickorna – alltså, boken kan förändra någons upplevelse av världen.

Kvalitetskontrollanten kontrollerar priset.

Kvalitetskontrollanten kontrollerar priset.

Tack, P! Jag tror att det är detta som alla författare drömmer om: att få en människa att se på världen på ett annat sätt. Vi på FF (dvs jag och katterna) gratulerar och skickar priset direkt: Rivers of London (som vi vet att du vill läsa), I varje ångetag (för glädje och entusiam), frågespelet Boknörd (även om frågorna kanske inte är riktigt så nördiga som vi hade önskat), och ett litet presentkort på SF-bokhandeln. Grattis!

Tack också till alla er andra som deltog med fina bidrag. Det kommer fler tävlingar, bättre lycka då!

Kommentera

